مقایسه اکسپریا زد 1 با ایفون 5s
نوشته شده توسط : سعید آجودانی

درون جعبه Xperia Z1:

  • کابل USB
  • شارژر دیواری
  • هندزفری گوشی با سنجاق (مدل هندزفری MH750)
  • محافظ صفحه نمایش
  • پارچه تمیز کننده


درون جعبه iPhone 5:

  • کابل USB
  • شارژر دیواری
  • هندزفری گوشی (EarPods)
  • ابزار جابجایی سیم کارت


طراحی

خوشبختانه، آنچه که در مقایسه این بخش برخورد کرده ایم دو گوشی با طراحی درجه یک و بادوام خوب ساخته شده اند. هر دو در دست بسیار خوب احساس می شوند، آیفون 5 که از جنس شیشه و فلز برای پوشش خود ساخته شده، در حالی که در پانل های جلو وعقب Z1 از شیشه، همراه با چارچوب آلومینیومی زیبا در آن بکار رفته است. این بخش کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد که کدام یک از دو طراحی را دوست دارید.

از لحاظ ابعاد تفاوت زیادی وجود دارد. Xperia Z1 سونی در زمره ی بزرگترین گوشی ها با نمایشگرهای 5 اینچ و ابعاد 144x 73 x8 میلی متر می باشد. در مقایسه، آیفون اپل با ابعاد 123x 58 x 7 میلی متر نیز جمع و جور تر است، و در نتیجه برای نگهداری و استفاده بسیار راحت تر می باشد. و اما وزن، دستگاه سونی با وزن 170 گرم، در برابر بسیار سبک تر 111گرماز آیفون 5 نیز شگفت انگیز است.

مقایسه اسمارت فون اکسپریا زد Sony Xperia Z1 سونی با آیفون iPhone 5 اپل

کلید پاور/قفل، صدا و شاتر دوربین از Xperia Z1 بد نیستند، اما کلید پاور/قفل، صدا از آیفون 5 بهتر هستند. دکمه های آیفون در هنگام استفاده رضایت بخش تر احساس می شوند.

مقایسه اسمارت فون اکسپریا زد Sony Xperia Z1 سونی با آیفون iPhone 5 اپل


نمایشگر

بدیهی است، اندازه نمایشگر این دو دستگاه تقریبا از هم متمایز (سوا) می باشند. نمایشگر بزرگ 5 اینچ TFT LCD دستگاه سونی نیز نمایشگر 4 اینچ IPS LCD آیفون 5 را تحت الشعاع قرار داده است.

مقایسه اسمارت فون اکسپریا زد Sony Xperia Z1 سونی با آیفون iPhone 5 اپل

از لحاظ رزولیشن، Xperia Z1 با رزولیشن 1080x 1920 پیکسل (رزولیشن استاندازد پرچمداران اندرویدی حال حاضر)، و در تراکم پیکسل بسیار بالای 441ppi اسپرت شده است. تمامی چیزها بر روی نمایشگر Z1 به شدت خوب و واضح است و شما حتی متوجه یک اثر از pixelization نخواهید شد. آیفون 5 دارای رزولیشن 640x 1136 می باشد. گرچه این مقدار بر روی کاغذ فوق العاده بنظر نمی آید، اما تراکم پیکسل 326ppi رضایت بخش بوده و نیز مقاومت می نماید، که بدان معنی است که نمایشگر آیفون 5 همچنان در بخش خوانایی عالی است. مطمئنا، آن به اندازه خوانایی و مهارت بسیار خوب Z1 نیست، اما این مسئله موجب نخواهد شد که شما از این جهت ناراحت باشید.

مقایسه اسمارت فون اکسپریا زد Sony Xperia Z1 سونی با آیفون iPhone 5 اپل

همانطور که در آغاز این بخش ذکر شد، Z1 همواره تکنولوژی محبوب IPS LCD را مورد استفاده قرار نداده است، و در عوض برای نمایشگر TFT به وسیله تکنولوژی معروف سونی، Triluminos مجهز نموده است، که برای ایجاد نور پس زمینه "هوشمند تر" برای نمایشگر از طریق استفاده از "نقاط کوانتومی" ( ذرات بسیار کوچکی که نور در طول موج های از پیش تعیین شده ساطع می کنند) تلاش می کند. هدف نهایی، توانایی بازفرآورى آرایه وسیعی از رنگ های طبیعی است.

درجه حرارت نمایشگر Z1 در حدود 700 کلوین است که در برابر 7300 کلوین آیفون 5 بهتر است(عدد استاندارد 6500 کلوین است.) با این حال، اپل موفق به دستیابی به گامای واقعی با آیفون 5 شده است – تمامی سطوح متفاوت از بسیار تاریک تا بسیار سفید تنها به همان اندازه روشن و درخشان که باید باشند نیز هستند. در حالی که چنین مسئله ای برای Z1 صدق نمی کند، چرا که در بخش های پرنورتر به نمایش کمی روشن تر نسبت به آنچه باید باشند نیز تمایل دارد، که بالقوه موجب از دست رفتن برخی جزئیات می شود.

Xperia Z1 با یک خروجی مناسب و معقول بیش تر از ماکزیمم روشنایی از 495 nit اسپرت شده است، میدان دید در فضای باز بسیار خوب است. هر چند، آیفون 5 می تواند اندکی روشن تر (535 nits) بدست آید، که همین عامل برای دستیابی اندکی آسانتر برای مشاهده تصاویر در محیط بیرون کمک می نماید.

احتمالا به علت عدم وجود IPS (؛in-plane switching technology)، نمایشگر LCD دستگاه سونی دارای زاویه دید افتضاح است. با این حال، همچنین مشکلاتی با آیفون 5 وجود ندارد، گرچه این دستگاه بسیاری از درخشندگی (میزان تابندگی رنگ) خود را در زاویه غیرمستقیم از دست می دهد (که در تمامی دیگر نمایشگرهای ال سی دی موجود اتفاق می افتد)، اما تصاویر خوب و کاملا قابل خواندن باقی می مانند.

  Apple iPhone 5 Sony Xperia Z1
ماکزیمم روشنایی (؛nits)** 535، عالی 495، خوب
مینیموم روشنایی (؛nits)** 5، عالی 23، ضعیف
کنتراست** 1:1168، خوب 1:1353، عالی
دمای رنگ (کلوین) 7385، خوب 7037، خوب
گاما 2.22 2.08
Delta E rgbcmy** 3.54، خوب 4.98، متوسط
Delta E grayscale** 3.75، خوب 3.96، خوب
** کنتراست هرچه مقدار بالاتر باشد، بهتر است. ماکزیمم/مینیموم روشنایی هر چه مقدار بیشتر/کمتر باشد، بهتر است. Delta E rgbcmy و Delta E grayscale هر چه کمتر باشند، بهتر هستند.

سنجش نمایشگرها

  Sony Xperia Z1 Apple iPhone 5
ماکزیمم روشنایی (؛nits)** 78.2***  
مینیموم روشنایی (؛nits)** 78.3  
کنتراست** 94.8 80.7
دمای رنگ (کلوین) 4.7 2.8
گاما 53.4 9
Delta E rgbcmy** 23.5 1.1
Delta E grayscale** 274.5 44

** کنتراست هرچه مقدار کمتر باشد، بهتر است. ماکزیمم/مینیموم روشنایی هر چه مقدار کمتر باشد، بهتر است. Delta E rgbcmy و Delta E grayscale هر چه مقدار کمتر باشند، بهتر هستند.

*** مقادیر عددی در ستون ها بر حسب درصد است.

زاویه دید نمایشگر

Apple iPhone 5Sony Xperia Z1

نمودار طیف رنگ CIE 1931 xy نشان دهنده مجموعه رنگ هایی است که صفحه نمایش می تواند با فضای رنگی مرجع sRGB دوباره ایجاد نماید. Apple iPhone 5 (راست) و Sony Xperia Z1 (چپ)

Apple iPhone 5Sony Xperia Z1

طیف رنگی نمایشگرها، Apple iPhone 5 (راست) و Sony Xperia Z1 (چپ)

طیف رنگ خاکستری، Apple iPhone 5 (بالا) و Sony Xperia Z1 (پایین)


رابط کاربری و توابع

از یک طرف، بر روی Z1 سیستم عامل سفارشی اندروید 4.2.2 اجرا می شود، در حالی که از سوی دیگر، ما آیفون 5 و نسخه جدید iOS 7 را داریم.

هیچ چیز بخصوص جدیدی درباره UI سونی برای بیشتر قسمت وجود ندارد. چیزهایی که رویکرد طبیعی از عملیات را برای اندروید دنبال می کنند، شما تعدادی صفحات homescreen دارید که می توانید کلید میانبر اپلیکیشن های مختلف، ویدجت ها و پوشه ها را در آن جایگذاری کنید، در حالی که در منوی اصلی هستید(که به روش های مختلف طبقه بندی شده اند ) چنانکه دسترسی به تمامی اپلیکیشن ها را به شما ارائه می دهد. مشخصه های مختص سونی در تمامی هسته اپلیکیشن های سیستم عامل از جمله دفترچه تلفن، تقویم و ... از دست نرفته است، چرا که به آنها یک نگاه واحد و یکپارچه ارائه می دهد تا با مابقی رابط ها جور باشد(متناسب).

رابط بر روی Xperia z1رابط بر روی Xperia z1رابط بر روی Xperia z1

رابط بر روی Sony Xperia Z1

گذشته از سبکی و همواری نمای جدید از سیستم عامل iOS 7، کاربران در حال حاضر می توانند از مزیت های مشخصه جدید مرکز کنترل (Control Center) بهره مند گردند که دسترسی سریع به اکثریت تنظیمات مانند فعال/غیرفعال کردن بلوتوث و وای-فای، همچنین تنظیمات روشنایی (میزان تابندگی رنگ brightness) و دیگر چیزها را فراهم می آورد. به طور کلی، ما نخواهیم گفت که نمود جدید iOS شگفت انگیز است، اما در کل خوب (OK) است.

رابط بر روی Apple iPhone 5رابط بر روی Apple iPhone 5رابط بر روی Apple iPhone 5رابط بر روی Apple iPhone 5

رابط بر روی Apple iPhone 5

پردازنده و حافظه

z1 با بهترین قطعات از سیلیکون موجود در بازار یعنی پردازنده Snapdragon 800 سیستم بر روی چیپ (SoC: system-on-chip) مجهز شده است، که یک پردازنده چهارهسته ای Krait 400 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 ارائه می دهند. در همین حال، آیفون 5 به Apple A6 مجهز شده است. بر روی کاغذ، این تراشه سیستم بسیار متواضع تر بنظر می رسد، چنانکه این تراشه "تنها" در مشخصه یک پردازنده Swift با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز، همراه با پردازنده گرافیکی PowerVR SGX543MP3 برجسته شده است.

هر دو گوشی کاملا هموار اجرا می شوند، هرچند آیفون 5 بطور قابل ملاحظه ای در برخی از اپلیکیشن ها، از جمله مرورگر، از لحاظ زمان پاسخگویی، نیز سریع تر است. اپلیکیشن های party و بازی ها همچنان بسیار خوب بر روی هر دو دستگاه اجرا می شوند. شایان ذکر است که نمایشگر بزرگ Z1 بسیار تشنه توان است، بنابراین توان اضافی از تراشه Snapdragon 800 به تباهی نمی رود.

آیفون 5 دارای رم یک گیگابایت، در حالی که Z1 دارای رم دو گیگابایت است.

حافظه داخلی بر روی Z1 تنها 16 گیگابایت است، اما خوشبختانه، اگر شما به فضای بیشتر نیاز دارید، شما می توانید یک کارت microSD را بر روی دستگاه راه اندازی نمایید. وضعیت بر روی آیفون 5 کمی متفاوت است، شما گزینه ای برای راه اندازی کارت microSD ندارید، اما می توانید دستگاه را در سه نسخه 16، 32 یا 64 گیگابایتی از حافظه داخلی خریداری نمایید.

اینترنت و اتصالات

مرورگر پیشفرض بر روی Z1 نیز کروم گوگل است، در حالی که آنچه شما بر روی آیفون 5 پیداخواهید کرد نیز Safari می باشد. هر دو مرورگر سریع و روان کار می کنند، هرچند سرعت برق آسای پاسخگویی مرورگر سافاری تا به امروز بینظیر مانده است. مشخصه اندازه متن inflating سافاری در حالات خاص کار کردن نیز بهتر بنظر می رسد. همانطور که می دانید، هیچ یک از این دو دستگاه از Flash Player پشتیبانی نمی کنند.

Sony Xperia Z1Apple iPhone 5

وبگردی

هر دو گوشی دارای قابلیت اتصال LTE می باشند، اما در تئوری، Z1 می توانید اتصالات LTE Cat4 برای دریافت تا 150 مگابیت بر ثانیه ارائه دهد، در مقابل آیفون 5 می تواند در اتصالات LTE Cat3 برای دریافت تا 100 مگابیت در ثانیه باشد. البته، +HSPA برای کاربرانی که به شبکه های LTE دسترسی ندارند نیز وجود دارد.

GPS و Glonass توسط هر دو دستگاه پشتیبانی می شوند، همچنین بلوتوث 4.0 و تمامی جدیدترین پروتوکل های وای-فای، جز "802.11ac"، تنها توسط z1 پشتیبانی می شوند. NFC و DLNA تنها بر روی Z1 در دسترس هستند، هرچند واقعا استفاده بسیاری از آنها وجود ندارد.


دوربین

هر دو دستگاه دارای مشخصه دوربین عالی می باشند، اما تکنولوژی پیشرفته معروف به عکسبرداری لنزهای G توسط محصول سونی مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال، سنسور 20.7 مگاپیکسل از Z1 دارای دیافراگم گسترده f/2.0 است، در حالی که دوربین 8 مگاپیکسل با دیافراگم از f/2.4 در دوربین آیفون 5 گنجانده شده است، هر دو دوربین دارای مشخصه سنسورهای illuminated در پشت می باشند، اما z1 دارای یک اندازه بزرگتر 1/2.3 اینچ است، که اجازه می دهد تا پیکسل های دوربین 2.7 مگاپیکسل دارای یک اندازه مناسب و معقول باشند، علی رغم اینکه این عدد بزرگی است. اندازه سنسور آیفون 5، از سوی دیگر، دارای ابعاد 1/3.2 اینچ (یعنی اندازه کوچکتر) است.

رابط دوربین از Sony Xperia Z1رابط دوربین از Sony Xperia Z1رابط دوربین از Sony Xperia Z1رابط دوربین از Sony Xperia Z1

رابط دوربین از Sony Xperia Z1

از لحاظ مشخصات، آیفون 5 دارای تنها چند تنظیمات اساسی از جمله فعال کردن حالت عکاسیHDR، نمایش یک شبکه و تغییر حالت فلاش LED را امکان پذیر می سازد.

در همین حال، بر روی Z1، تنظیمات بسیار بیشتری بر روی دوربین به منظور کنترل حالت دستی ارائه می دهد، که به شما اجازه میدهد تا خودتان یک مجموعه از تنظیمات مختلف را تغییر جزئی دهید. علاوه بر این، برخی از حالت های سرگرم کننده دوربین مانند Social Live وجود دارد، که شما را به پخش ویدئو زنده به طور مستقیم در صفحه فیس بوک خود امکان پذیر می سازد.

رابط دوربین از Apple iPhone 5رابط دوربین از Apple iPhone 5رابط دوربین از Apple iPhone 5رابط دوربین از Apple iPhone 5

رابط دوربین از Apple iPhone 5

دوربین لنز G دستگاه Z1 تصاویر شگفت انگیزی همراه با جزئیات ارائه می دهد. با 20.7 مگاپیکسل نسبتا خوب، بیشتر داده ها بطور قابل توجهی در تصاویر Z1 وجود دارند چنانکه تصویر را در حالت بزرگنمایی قرار دهید می توانید تمامی جزئیات را مشاهده نمایید.اگر شما به دنبال گرفتن تصاویری در اندازه وب پسند برای مثال در فیسبوک هستید، از جمله تفاوت های قابل توجهی در این زمینه بین دو دوربین نخواهد بود، اما بهر حال، واقعیت این است که Z1 می تواند تصاویر بزرگتری ارائه نماید.

  Apple iPhone 5 Sony Xperia Z1
زمان دریافت یک تصویر به ثانیه(مقدار کمتر، بهتر است) 2.7 3.2
زمان دریافت یک تصویر HDR به ثانیه (مقدار کمتر، بهتر است) 3.7 بدون داده
امتیاز CamSpeed (مقدار بیشتر، بهتر است) 544 558
امتیاز CamSpeed با فلاش (مقدار بیشتر، بهتر است) 286 490

سرعت دوربین

اگرچه تصاویر آیفون 5 بسیار راضی کننده بنظر می آیند، این واضح است که گوشی های اپل به افزایش کنتراست و اشباع رنگ کمی به منظور تولید نتایج فانتزی تمایل دارند. از سوی دیگر، بازفرآوری رنگ در تصاویر z1 نیز طبیعی تر است، که در حقیقت همان چیزی است که ما ترجیح می دهیم که مشاهده کنیم. شایان ذکر است، Z1 گاهی اوقات در برخی از مناطق بسیار روشن نیز overexposed (نوردهی بیش از حد) بیرون می آید، اما این مسئله به دفعات زیاد اتفاق نمی افتد، بعلاوه این مشکل با آیفون 5 دیده نشده است.

Sony Xperia Z1Sony Xperia Z1تصاویر گرفته شده با دوربین Sony Xperia Z1تصاویر گرفته شده با دوربین Sony Xperia Z1Apple iPhone 5Sony Xperia Z1تصاویر گرفته شده با دوربین Sony Xperia Z1تصاویر گرفته شده با دوربین Sony Xperia Z1Apple iPhone 5

Sony Xperia Z1تصاویر گرفته شده با دوربین Sony Xperia Z1Apple iPhone 5Sony Xperia Z1

تصاویر سمت راست مربوط به Sony Xperia Z1 و سمت چپ مربوط به Apple iPhone 5

در شرایط نوری قویشرایط نوری متوسطشرایط نوری کمتصاویر گرفته شده با دوربین Sony Xperia Z1 در شرایط نوری تاریکدر شرایط نوری تاریکتر

تصویر سمت چپ مربوط به Sony Xperia Z1 و تصاویر سمت راست مربوط به iPhone 5 (از بالا به پایین مربوط به شرایط نوری قوی، متوسط، کم، تاریک می باشد)

به دلایلی تصاویر گرفته شده در محیط بسته با آیفون 5 بسیار روشن تر در مقایسه با z1 می باشند، و بطور شگفت اور، این مسئله موجب مقداربیشتر نویز در تصاویر نمی گردد. در واقع، تصاویر در محیط بسته از هر دو گوشی تقریبا دارای مقدار نویز برابر می باشند. در این بخش، به وضوح آیفون 5 را برای مبحث تصاویر در محیط بسته ترجیح می دهیم، زیرا روشنایی (میزان تابندگی نور) فوق العاده است.

ضبط ویدئوی 1080p با هر دو گوشی بسیار خوب است. جزئیات نیز رویکردی بالاتر از حد متوسط با هر دو گوشی هستند، احتمالا یک مزیت کوچک برای آیفون 5 دیده می شود. رنگ ها بار دیگر با محصول اپل کمی روشن تر هستند، اما نه تا حدی که غیرطبیعی بنظر برسند.

نمونه ویدئوی گرفته شده با دوربین Apple iPhone 5:

دانلود کلیپ

نمونه ویدئوی گرفته شده با دوربین Sony Xperia Z1:

دانلود کلیپ


چند رسانه ای

در حالی که آیفون 5 با نمایشگر 4 اینچ و نسبت تصویر 16:9 برای پخش ویدئو نیز ایده آل است، اما z1 یک صفحه نمایش مناسبتر را برای این منظور ارائه می دهد. به لطف اندازه عظیم 5 اینچ Z1، تماشای فیلم و دیگر انواع رسانه ها، از جمله بازی بسیار راحت تر و سرگرم کننده بر روی z1 است.

Z1 با نرم افزار پخش موسیقی music player محبوب سونی یعنی واکمن می آید. واکم بنظر مدرن و کاربردی است، و اجازه می دهد تا شما به سرعت اطلاعات اضافی از جمله اطلاعات هنرمندان و اشعار را از اینترنت پیدا نمایید. البته، نرم افزار پخش موسیقی سونی دارای مشخصه اکولایزر و صفحه ی نمایش آلبوم هنرمندان است. همان این چیزها در iPod player موجود بر روی آیفون 5 نیز در نظر گرفته شده است. بار دیگر، دستگاه اپل بسیار سریع و یک طراحی جدید زیبا را به ما در این بخش ارائه می دهد. بعلاوه این دستگاه در حال حاضر با iTunes Radio اسپرت شده است، که سرویس رایگان پخش مستقیم موسیقی مشابه Pandora است.

music player از Sony Xperia Z1music player از Sony Xperia Z1music player از Sony Xperia Z1

music player از Sony Xperia Z1

 

Music player از Apple iPhone 5Music player از Apple iPhone 5Music player از Apple iPhone 5Music player از Apple iPhone 5

Music player از Apple iPhone 5

هدفون های MH750 با دستگاه z1 می آیند که می توانند خروجی صدای کاملا مناسب و معقولی ارائه دهند، اما متاسفانه، آنها برای استفاده راحت نیستند، حداقل زمانی که با EarPods های آیفون 5 مقایسه می شوند. به منظور دریافت صدای کامل با تن صدای بم از خروجی MH750، شما باید هدفون را بسیار عمیق در گوش خود فرو نمایید، در حالی که با EarPods ها، تنها براحتی به گوش خود متصل می نمایید و بعلاوه همچنان یک صدای فوق العاده سرتا سری به شما ارائه خواهد داد.

اگرچه بلندگوی z1 ضعیف نیست، اما به راحتی توسط آیفون 5 غلبه می شود. از لحاظ کیفیت، بلندگوی آیفون بار دیگر بهتر است چرا که همواره صدای مناسب و معقول را حتی در ماکزیمم حجم صدا حفظ می نماید، در حالی که صدای تولید شده توسط Z1 واقعا فوق العاده نیست.


کیفیت تماس

Z1 موفق به ارائه عملکردی قابل قبول شده است، هرچند این دستگاه به هیچ وجه با صدای بلند خوب (OK) و کیفیت صدای متوسط همواره عالی نبوده است. داستان آیفون 5 در کل متفاوت است، چنانکه earpiece در یک سمت قوی تر است، بعلاوه صوت به یک صدای کمی کاملتر در زمان صحبت با استفاده از گوشی اپل تمایل دارد.

همانطور که در بخش قبل گفته شد، اسپیکر Z1 قطعا ضعیف است، اما همچنان به اندازه کافی برای گفتگو خوب است. با این حال، قطعا در یک محیط پر از سر و صدا، اسپیکر بلندتر آیفون 5 بهتر کار خواهد کرد.


باتری

به لطف باتری بزرگتر از 3000 میلی آمپر بر ساعت، Z1 از لحاظ نظری می تواند زمان طولانی تری نسبت به آیفون 5 و باتری 1440 میلی آمپر بر ساعت خود دوام بیاورد. زمان استندبای برای Z1 حدود 35 روز، و آیفون 5 نیز تنها 10 روز گزارش شده است. زمان مکالمه 3G برای Z1 نیز 15 ساعت، و برای آیفون 5 نیز 8 ساعت ارزیابی شده است. البته، این اعداد نظری هستند، بنابراین عمر باتری دستگاه شما تا حد زیادی بسته به عادات استفاده شما متفاوت خواهد بود.

پس از انجام تست باتری دستگاه ها، که با تکراری از استفاده های معمولی زندگی واقعی ما طراحی شده بود، متوجه شدیم که Z1 زمان کمی طولانی تری را مدیریت می کند، این تفاوت به اندازه بزرگی که آمار و ارقام تولیدکنندگان دستگاه ها نشان می دهند نیز نمی باشد. Z1 حدود 4 ساعت و 40 دقیقه دوام آورد، در حالی که آیفون 5 حدود 4 ساعت و 20 دقیقه دوام آورد. بنابراین، واحد باتری بزرگتر بر روی Z1 اجازه می دهد تا این دستگاه به یک نتیجه نسبتا خوبی در بخش تست باتری ما منتج شود، اما مصرف انرژی کمتر ار نمایشگر کوچکتر آیفون 5 کمک می کند تا محصول اپل در نزدیکی حریف خود پابرجا بماند، با وجود اینکه باتری این دستگاه بطور چشمگیری از باتری حریف کوچکتر است.


نتیجه

نمی توان انکار کرد که آیفون 5 با گذشت زمان برخی از جذابیت های خود را از دست داده است، این گوشی حدود یک سال می شود که به بازار عرضه شده، و همانطور که انتظار می رود اسمارت فون های جدید پیشرفته قادر به ارائه تکنولوژی بهتر خواهند بود. برای مثال، دوربین Z1 یک مورد اینچنینی می باشد. با این حال، آیفون 5 بعد از این همه زمان بطور شگفت انگیزی خوب پایدار مانده است. این دستگاه تنها سریع است، اگرچه حتی از Z1 سریعتر نیست، چرا که طراحی ارزشمند و نمایشگر بزرگ، همچنین کیفیت تماس و اسپیکرهای بهتری را ارائه می دهد.

با این حال، اگر نمایشگر 4 اینچ بنظر کمی کوچک برای شما احساس می شوند، بنابراین بدیهی است که فرصتی برای شما با درنظر گرفتن پرچمدار اندروید مانند Z1 فراهم شده است، چرا که طراحی فوق العاده، نمایشگر 5 اینچ 1080p و عملکرد فوق العاده، به لطف تراشه قدرتمند خود ارائه خواهد داد. همچنان، چیزهایی وجود دارد که شما نباید از آنها چشم پوشی نمایید و در نهایت اینکه z1 واقعا بزرگ است. ولی به همان اندازه می تواند بسیار کاربردی و زیبا باشد، به درستی z1 در رده بزرگترین گوشی ها در کلاس خود قرار دارد. اگر این مسئله برای شما مهم است، شما باید احتمالا نگاهی به برخی از پرچمداران اندرویدی دیگر، همچون Samsung Galaxy S4، HTC One، یا LG G2 بیاندازید، که همه اینها گزینه های خوبی هستند.

دانلود کلیپ




:: برچسب‌ها: مقایسه اکسپریا زد Sony Xperia Z1 , سونی با آیفون iPhone , 5 اپل , و جدال , تماشایی , این دو اسمارت , فون ,
:: بازدید از این مطلب : 1711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: